Interní DRM zásady CD Projekt RED


Překlad tiskové zprávy:

V reakci na nedávé neoficiální stanovisko ohledně DRM řešení pro Zaklínače 2 Adam Kicinski, CEO CD Projekt RED, nabídl následující komentář:“ Vzhledem k obavám, které vyjadřují hráči, a rostoucím spekulacím médií jsme se rozhodli, že vytvoříme vlastní interní DRM zásady (klikněte sem pro přečtení; pozn. redaktora: český překlad nalenznete ke konci novinky). Ačkoliv jsme tvůrci hry, tak nebudeme zřejmě dělat jednosměrné rozhodnutí pro DRM ochranu, která by se vztahovala na Zaklínače 2. Nicméně naše interní pravidla a pokyny by měly hráče uklidnit. Jako tvůrci hry budeme usilovat o vše dle námi uvedených zásad.

Rád bych informoval všechny naše fanoušky, že zatím nebylo učiněno žádné rozhodnutí o tom, jestli Zaklínač 2 bude obsahovat DRM ochranu, nebo nějakou jinou formu ochrany. Dle našich zásad uděláme vše možné pro to, abychom se vyhnuli přijetí DRM řešení, jestli by ztěžovalo život těm, kteří si opatří legální kopii hry. Nedokáži si představit použití nějaké ochrany, která by oloupila fanoušky hry o některé z těch potěšení, které budou pocházet z hraní této hry, jako se stalo u některých významných titulů na PC,“ řekl Adam Kiciński, CEO CD Projekt RED.

Chcete-li si přečíst o tom, co vedoucí pracovníci CD Projektu řekli o otázce DRM ochran, klikněte zde.

Překlad interních DRM zásad:

Vzhledem k nedávným dohadům jsme se rozhodli, že zveřejníme naši interní politiku co se týče patchů, DRM a her obecně.

1. Věříme, že správnou cestou pro dosažení příznivého prodeje legálních herních kopií je adekvátní vztah mezi cenou a kvalitou produktu. Podle našeho názoru je daleko důležitější podpořit získávání originálních herních kopií než trestat ty, kteří hrají díky pirátským kopiím.

2. Ochrana autorských práv nemůže bránit nebo překážet užití legálně získané kopie hry. Zvláště:
– Hry, které nepožadují připojení k internetu pro důvody hraní by němely vyžadovat internetové připojení pro jejich normální užití.
– Počet instalací hry by neměl být limitován žádným způsobem, stejně jako počet opakovaných instalací na daný systém, ani ve smyslu počtu systémů, na které může být hra nainstalována.
– Internetová registrace kopií her je vhodná tam, kde to vývojář učiní možné, je bez poplatků a realizována skrze inernet, a také je vhodná tam, kde dodatečný herní obsah nebo jiné služby požadují internetové připojení.
– Tradiční formy ochran před kopírováním jako je kontrola CD a sériová číslá jsou dostatečně prokázány jako vysoce stabilní a spolehlivé.

3. Všechny patche a aktualizace by měly být dostupné bez poplatku, stejně tak jako další služby zprostředkované spotřebitelům, kteří si opatřili originální kopii hry. Poplatky mohou být aplikovány pouze na kompletně nové materiály, které zprostředkují další hrací dobu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *