Lektvary, oleje, petardy


Lektvar: Složky:
Svlačec: 1 Ae, 1 Qu, 1 Ve
Účinky: ten, kdo požije tento lektvar, bude odolný vůči kyselině

Trvání: dlouhé

Toxicita: střední

Historie: Tomuto lektvaru často zaklínači přezdívají „bažinný elixír“, neboť kyselinou obvykle útočí právěr nestvůry z mokřin

Kočka: 1 Re, 2 Qu
Účinky: umožňuje vidět ve tmě

Trvání: dlouhé

Toxicita: nízká

Historie: Kočka je údajně prvním elixírem, který byl vyroben výhradně pro zaklínače. Dočasně upraví oční zřítelnice tak, aby se dokázaly přizpůsobit i minimálnímu světlu.

Polibek: 1 Ve, 2 Vi
Účinky: zvyšuje odolnost vůči krvácení a veškeré krvácející rány okamžitě uzavírá

Trvání: dlouhé

Toxicita: střední

Historie: Používá se při boji s nestvůrami, jež působí krvavé rány.

Parfém: 1 Vi, 1 Ae, 1 Qu
Účinky: tento krásně voňavý dárek jistě ocení většina dam

Trvání: dlouhé

Toxicita: nízká

Historie: Podle pověsti je tento lektvar dílem alchymisty, jehož žen si neustále stěžovala, že jaktěživ nevyrobí nic užitečné. Aby ji dokázal opak, vymyslel tuto formuli, jež umožňuje vytvořit parfém v podstatě z čehokoliv. Netřeba snad dodávat, že svou paní tak velmi potěšil.

Puštík: 1 Vi, 2 Ae
Účinky: Urychluje regeneraci energie.

Trvání: dlouhé

Toxicita: střední

Historie: Tento elixír se hodí zvláště tehdy, má-li zaklínač čelit oběti nějakého prokletí nebo chystá-li se na zdlouhavý boj.

Bílý racek: 2 Vi, 1 Re
Účinky: magický lektvar, který se používá jako základ pro výrobu dalších elixírů. Pojme až pět přísad, než dosáhne plné nasycenosti.

Trvání: dlouhé

Toxicita: střední

Historie: Mírně halucinogenního bílého racka zaklínači používají hlavně za dlouhých zimních nocí v Kaer Morhen, aby jim přinášely i něco jiného než sníh a mráz.

Bílý med: 1 Vi, 1 Re, 1 Ae
Účinky: Sníží toxicitu na nulu a zruší účinky všech dříve požitých lektvarů

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: žádná

Historie: Tento lektvar v zaklínačově zmutovaném těle uvolní očistné enzymy. Zbaví jej tak veškeré toxicity, ale zároveň zruší i účinky všech dříve požitých lektvarů (ať už působily blahodárně, či nikoliv). Jedy však z těla odstranit nedokáže.

Vrba: 1 Qu, 2 Ae
Účinky: Zvyšuje Geraltovu odolnost vůči omráčení a srážení k zemi

Trvání: dlouhé

Toxicita: vysoká

Historie: Tento lektvar vylepšuje pohyblivost a koordinaci, přičemž zvyšuje i odolnost vůči nepřátelským ranám. Hodí se zejména při boji s nepřáteli, kteří vás mohou omráčit nebo srazit na zem.

Ženské slzy: 1 Re, 1 Qu, 1 Ae
Účinky: při požití okamžitě očistí tělo ode všech negativních účinků intoxikace alkoholem. Poživatel bude ihned střízlivý a bez kocoviny.

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: Žádná

Historie: Vesnické čarodějnice obvykle tento lektvar prodávají ženám, jejichž manželé příliš často navštěvují místní hospody.

Blizard: 2 Vi, 2 Re
Účinky: jedna z nejsilnějších směsí, která Geraltovi propůjčuje bleskové reakce, zlepšuje jeho reflexy a urychluje pohyb

Trvání: krátké

Toxicita: střední

Historie: Tento elixír se nejčastěji používá přímo před bojem.

Vlha: 2 Ae, 2 Vi
Účinky: zvyšuje tělensou odolnost vůči jedu a při požití ruší účinky všech jedů, které již kolují v krevním oběhu.

Trvání: dlouhé

Toxicita: střední

Historie: Pokud má zaklínač čelit nějaké jedovaté obludě, například baziliškovi, obvykle před bitvou vypije právě tento lektvar, jenž v jeho těle probudí enzymy neutralizující jed.

Mariborský les: 2 Re, 1 Ae, 1 Qu
Účinky: výrazně zvyšuje maximum energie. Tento elixír používají hlavně zaklínači, kteří se specializují na používání znamení.

Trvání: dlouhé

Toxicita: střední

Historie: Podle legendy tento lektvar vyrábějí dryády z Brokilonu. Recept na něj se nakonec dostal až do Kaer Morhen, kde zaklínači mírně upravili jeho složení a začali jej produkovat pro vlastní potřebu.

Vlaštovka 1 Vi, 1 Ae, 2 Re
Účinky: urychluje regeneraci vitality.

Trvání: krátké

Toxicita: střední

Historie: Žádný pták není obdivuhodnější než vlaštovka, nositelka jara a nového života. I mágové si těchto ptáků očividně vážili, když po nich pojmenovali tento posilující lektvar.

Elixír Raffada Bílého: 1 Vi, 1 Re, 2 Hy
Účinky: Ihned po požití obnoví všechnu ztracenou vitalitu.

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: vysoká

Historie: Tento lektvar vyvinul Raffad Bílý, mág ze starých časů, aby pomáhal tehdejším bojovníkům dobývat svět pro lidskou rasu.

Černá krev: 3 Vi, 1 Re, 1 Ae
Účinky: zaklínačova krev bude po požití tohoto elixíru smrtící pro každou nestvůru, která ji okusí.

Trvání: dlouhé

Toxicita: vysoká

Historie: Tento elixír zaklínači používají jen málokdy a s maximální nechutí. Funguje totiž pouze tehdy, když se jim nestvůra zakousne do těla a napije se jejich otrávené krve.

Odvar de Vries 1 Re, 1 Ae, 1 Hy, 2 Qu
Účinky: umožňuje tjistit přítomnost živých bytostí, i když jsou zrovna neviditelné

Trvání: krátké

Toxicita: střední

Historie: Tento elixír prý objevila čarodějka Tissia de Vries. S jeho pomocí snadno zjistíte, zda se v okolí nenacházejí nepřátelé – a to i kdyby se ukrývali za fyzickými překážkami, například za stěnami.

Fisstech: 1 Ve, 1 Qu, 3 Hy
Účinky: nemá žádné pozitivní účinky – naopak omamuje, omračuje a nakonex působí ztrátu vědomí

Trvání: dlouhé

Toxicita: žádná

Historie: Fisstech je populárním narkotikem mezi temerskou zlatou mládežía zločineckou komunitou.

Úplněk: 2 Ve, 2 Hy, 1 Qu
Účinky: účinně zvyšuje maximum vitality

Trvání: dlouhé

Toxicita: vysoká

Historie: Univerzální elixír, který zaklínači obvykle pijí před bojem, kdy přesně nevědím jajý nepřítel proti nim bude stát. Nevýhodou však je vysoká toxicita.

Petriho filtr: 1 Qu, 1 Hy, 1 Ve, 2 Re
Účinky: zesiluje účinnost všech zaklínačských znamení

Trvání: dlouhé

Toxicita: velmi vysoká

Historie: Jistý mág jménem Petri se celý život snažil zvýšit svou magickou moc, což se mu podařilo skrze spostu zajímavých lektvarů. Jedním z nich je i Petriho filtr, který používají zejména zaklínači s pokročilými magickými schopnostmi.

Ťuhýk: 1 Re, 1 Hy, 1 Qu, 2 Ve
Účinky: každý protivník, který zasáhne zaklínače pod vlivem tohoto lektvaru, pocítí při dotyku bodavou bolest.

Trvání: dlouhé

Toxicita: vysoká

Historie: Ťuhýkovi se také přezdívá elixír pomsty.

Hrom: 1 Vi, 1 Hy, 1 Re, 2 Ve
Účinky: výrazně zvyšuje újmu, jakou budete působit nepřátelům, ale zároveň snižuje vaši obrannou sílu.

Trvání: dlouhé

Toxicita: vysoká

Historie: Tento lektvar nastartuje bojový trans, který zvýší přesnost a sílu útoků na úkor obrany.

Rosomák: 1 Qu, 1 Hy, 1 Ve, 2 Ae
Účinky: zvyšuje působenou újmu, ale pouze v případě, že vaše vitalita klesne pod polovinu

Trvání: dlouhé

Toxicita: velmi vysoká

Historie: Rosomák dokáže ze zmutovaného vědmáckého organismu vymáčknout skutečně všechno. Zaklínači jej většinou používají před boji, v nichž nehodlají používat žádná ze svých znamení.

Vlk: 2 Vi, 2 Hy, 1 Ve
Účinky: zvyšuje soustředění, zlepšuje koordinaci a zvyšuje pravďepodobnost, že se vám podaří kritický zásah.

Trvání: dlouhé

Toxicita: střední

Historie: Zásobu tohoto elixíru by měli mít při ruce zejména zaklínači, kteŕí často bojují skupinovým stylem.

Dagonova míza: 1 Re, 1 Ae, 1 Hy, 1 Ve, Dagonův sliz
Účinky: umožňuje získat vylepšení síly, které značně zvyšuje újmu, již Geralt působí svým protivníkům v případě, že je sám zraněn.

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: žádná

Historie: Dle prastarých textů je k přípravě tohoto lektvaru zapotřebí sliz z mýtického tvora, známého jako Dagon.

Zrak chiméry: 1 Vi, 1 Qu, 1 Re, Oko chiméry
Účinky: dodá Geraltovi bronzový talent, s jehož pomocí lze vylepšit některou schopnost či dovednost.

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: žádná

Historie: Tento lektvar se připrabuje z oka chiméry. Rozvíjí zaklínačovu mutaci a ještě více vylepšuje jeho jedinečný organismus.

Duch golema: 1 Vi, 1 Qu, 1 Hy, 1 Ae, Golemovo obsidiánové srdce
Účinky: dodává posílení inteligence, zvyšující účinnost zaklínačských znamení, i když pouze při východu měsíce.

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: střední

Historie: Tajemství tohoto elixíru objevili šílení čarodějové, když zkoumali složitou magii, vloženou do kusu pevného kamene – golemova srdce. Umožnili tak dále vylepšit mutaci zaklínačských mozků.

Duše pekelného psa: 1 Vi, 2 Re, Stopa podvětí
Účinky: přidává jeden stříbrný talent, který slouží k posílení vlastností či schopností.

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: žádná

Historie: Zaklínači dokáží extrahovat orgány i z tak podivných bytostí, jako jsou pekelní psi.

Hněv kikimory: 1 Vi, 1 Qu, 1 Hy, 1 Ve, Nerv kikimoří královny
Účinky: umožňuje získávat vylepšení staminy, jež Geraltovi dovolí zasyrova konzumovat části nestvůr a doplňovat si tak vitalitu, ale zároveň tím zvyšovat svou toxicitu.

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: žádná

Historie: Při výrobě tohoto mutagenu se mágové nechali inspirovat zvláštní podstatou kikimořího nervového systému. Tento lektvar působí na Geraltův žaludek a upravuje trávicí enzymy jeho zmutovaného organismu.

Koščejova podstata: 1 Ae, 2 Hy, Koščejovo srdce
Účinky: přidává jeden zlatý talent, s jehož pomocí lze získat vylepšení.

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: žádná

Historie: Srdce z obřího pavouka známéhoi jako koščej je legendární alchymistickou ingrediencí, s jejíž pomocí lze připravit lektvary umocňující mutaci, které zaklínač dosáhl při zkoušce trav.

Elixír pro Triss: 1 Re, 1 Vi, Dráp chiméry
Účinky: Jde o lektvar, který nemá žádné praktické využití.

Trvání: —–

Toxicita: —–

Historie: Příprava tohoto lektvaru je součástí úkolu

Vytrvalost strigy: 1 Vi, 1 Ae, 1 Hy, Srdce strigy
Účinky: přidává bronzový a stříbrný talent, které slouží k posílení vlastností či schopností

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: žádná

Historie: Tento elixír se vyrábí ze srdce strigy, k němuž se přidají běžné přísady. Po jeho požití bude zaklínač ještě smrtonosnějším bojovníkem než předtím.

Vlkodlačí hněv 1 Ae, 1 Qu, 1 Hy, 1 Ve, Srst vlkodlaka
Účinky: umožňuje získávat vylepšení obratnosti, jež posiluje Geraltovy lovecké instinkty a vylepšuje jeho schopnost bojovat v noci.

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: žádná

Historie: Dávní mudrcové objevili, že srst z vlkodlaka může účinně posílit instinkty predátora. Najdou se však škarohlídi tvrdící, že tento lektvar zaklínačům propůjčuje nepřirozený, zvířecký náboj.

Svěžest zeugla: 1 Re, 2 Ae, Jed zeugla
Účinky: přidává stříbrný a zlatý talent, který slouží k posílení vlastností či schopností

Trvání: okamžitý účinek

Toxicita: žádná

Historie: Jeden z nejmocnějších mutageních lektvarů se vyrábí z jedu zeuglů, obrovských bestií, na než lze obvykle narazit ve stokách nebo skládkách odpadků.

 

Oleje: Složky:
Olej proti mrchožroutům: 2 Vi, 1 Ae
Účinky: zvyšuje zranění působené nekrofágům a dalším záhrobním stvůrám

Trvání: dlouhé

Historie: Mrchožrouti si sice vypětsotvali odolnost vůči otravným plynům, ale čepel potřená tímto olejem těžce zraní i toho nejotrlejšího ghůla či graveira.

Olej proti přeludům: 1 Vi, 1 Ae, 1 Re
Účinky: zvyšuje újmu působenou přeludům a jiným zjevením.

Trvání: dlouhé

Historie: Svět živých a mrtvých odděluje pouze jemný závoj, kterým zesnulé vytosti „z druhé strany“ často dokáží projít. Tuto směs zaklínači používají ve chvíli, kdy se mají střetnout s přeludem.

Argentia: 2 Qu, 2 Hy, 1 Re
Účinky: používá se k vylepšení účinnosti stříbrných mečů. Pokud touto substancí potřete meč ocelový, naopak tím jeho parametry snížíte.

Trvání: dlouhé

Historie: Stříbrnému meči dokážou vzdorovat jen ty nejodolnější nestvůry – pro většinu ostatních představuje jistou smrt. S pomocí argentie bude váš stříbrný meč ještě účinnější.

Jed oběšenců: 1 Vi, 1 Ae, 1 Re, 1 Hy, 1 Ve
Účinky: prostoupí do krevního oběhu oběti a otráví ji. Tento nátěr na meč však nijak nepůsobí na nestvůry, jejichž fyziologie se liší od lidské.

Trvání: dlouhé

Historie: Pokud potřebujete někoho spolehlivě zavraždit, nezapomeňte svůj meč potřít jedem oběšenců, jedem všech jedů. Oběť pak neunikne smrti, i když minete její srdce.

Olej proti insektoidům: 1 Re, 1 Qu, 1 Ae, 1 Ve
Účinky: zvyšuje zranění působené nekrofágům a dalším záhrobním stvůrám

Trvání: dlouhé

Historie: Mrchožrouti si sice vypětsotvali odolnost vůči otravným plynům, ale čepel potřená tímto olejem těžce zraní i toho nejotrlejšího ghůla či graveira.

Olej proti ornitosaurům: 1 Vi, 1 Qu, 1 Re, 1 Hy
Účinky: zvyšuje zranění působené ornitosaurům

Trvání: dlouhé

Historie: Tomuto oleji se občas přezdívá „zhouba bazilišků“, nebož je smrtící pro všechny plazy, bazilišky nevyjímaje.

Hnědý olej: 1 Re, 1 Ae, 1 Qu, 2 Ve
Účinky: zvyšuje krvácivost ran tak, že vedou k jisté smrti. Avšak na stvůry, které žádný krevní oběh nemají, tento olej nijak neúčinkuje.

Trvání: dlouhé

Historie: Proklejte jméno nepřítele známého jako lvohlavý pavouk a potřete si svůj meč tímto olejem. Vaše oběť pak vykrvácí z povrchové rány.

Cifrindský olej: 1 Vi, 1 Ae, 1 Hy, 2 Ve
Účinky: jakmile se dostane do krevního oběhu, způsobí oběti nesnesitelnou bolest. Na tvory, kteří jsou vůči bolesti imunní, však tento olej nijak účinkovat nebude.

Trvání: dlouhé

Historie: Dormule pro přípravu tohoto oleje prochází z města Crinifrid, kde dochází hojného uplatnění v řadách místní spodiny.

Olej proti upírům: 1 Vi, 1 Ve, 1 Hy, 2 Qu
Účinky: zvyšuje zranění působené upírům

Trvání: dlouhé

Historie: Tento olej by si měl připravit každý, kdo má v úmyslu zabít upíra a nemá k dispozici žádné panenské slzy ani posvátný česnek. Jeho účinkům podléhají fledderové a bruxy.

 

Petardy: Složky:
Král a královna: 2 Re, 1 Ae
Účinky: do srdce okolních nepřátel vnese strach a hrůzu

Trvání: dlouhé

Historie: Tento džbán při výbuchu magicky zaseje do srdci a mysli okolních nepřátel strach a děs.

Ďáblova pecka 1 Re, 1 Hy, 2 Ae
Účinky: otráví okolní nepřátele. Nepůsobí na nestvůry, jež jsou odolné vůči jedu.

Trvání: okamžitý účinek

Historie: Formule pro výrobu této petardy pochází z dílny zerrikánských alchymistů. Kupci ji později přinesli až do Severních království, kde ji převzali zaklínači.

Samum: 1 Ae, 1 Ve, 2 Re
Účinky: omráčí každého, kdo se vyskytne v jeho dosahu, krom těch, kteří jsou na tyto účinky imunní.

Trvání: okamžitý účinek

Historie: Zerrikánštví mágové jsou tak mocní, že dokáží źhavé pouštní bouře uzavřít do malých skleněných nádobek. Každého, kdo takovou věc rozbije, pak zasáhne litý hněv náhle uvolněných živlů,

Zerrikánské slunce: 1 Qu, 1 Ae, 1 Ve, 1 Hy
Účinky: oslepí okolní nepřátele

Trvání: okamžitý účinek

Historie: Zerrikánští vrahové pomocí této petardy omračují všechny potenciální pronásledovatele, kteří by je chtěli po úspěšné vraždě chytit.

Dračí sen: 1 Re, 1 Qu, 1 Ve, 2 Hy
Účinky: při výbuchu vypustí ohnivý oblak, který zasáhne každého, kdo se vyskytne v jeho dosahu.

Trvání: okamžitý účinek

Historie: Obyvatelé Zerrikánue uctívají draky jako božstva, o čemž vypovídá i název této mocné směsi. Ten, kdo rozbije tuto nádobku, pak může svého protivníka sklátit nefalšovanou dračí silou.