Události okolo The Witcher: Rise of the White Wolf


Jistě se to doneslo již i k vám. Včera přišel polský herní server Polygamia.pl se zprávou, které se nechtělo nikomu věřit. Konzolový The Witcher: Rise of the White Wolf má být zrušen kvůli finančním problémům. Dnes už tento bolestivý výkřik dostává o dost jasnější obrysy. Úterým počínaje CD Projekt RED důrazně nepotvrzuje každou zprávu, která se na internetu objeví. Jejich PR oddělení slibuje oficiální zprávu už od včerejšího odpoledne. Před zhruba sedmi hodinami byly fanstránky ujišťovány jedním insiderem, že PR se objeví opravdu brzy. Inu, nechejme se překvapit.

Ale zatím co CDPR mlčí a Atari neví (viz newsky na Games.Tiscali), tak Widescreen Games (studio, které vyvíjí engine celé hry) si pouští pusu na špacír. Gamebanshee se povedlo vyhledat na PR serveruNewswire francouzskou zprávu od WGS, která ve stručnosti říká, že projekt The Witcher: Rise of the White Wolf je zmražen kvůli finančním problémům mezi jednotlivými partnery projektu. Ano, finanční krize udeřila i sem a CDPR nyní není schopen zafinancovat vývoj tří projektů naráz (The Witcher: RotWW, „Witcher 2“, „nějaký další projekt“). Cosi o menších finančních problémech a šetření se šířilo v kuloárech již dříve (zhruba od března), ale nikdo tomu nepřikládal takovou váhu.

Ještě lepší věc se povedla serveru VG247, kterému se povedlo přímo s lidmi z WGS mluvit. WGS prý od CDPR neobdrželo jednu velkou důležitou platbu a krom toho tento projekt již studio (CDPR) nebylo schopno 3 měsíce finančně pokrýt. Lidé WGS bez financí od CDPR byli holt nuceni vývoj zastavit

Na závěr bych opět zdůraznil, že CDPR se stále nevyjádřilo, ale když už to položil hlavní partner hry …. obrázek si udělejte sami. Optimisté vidí v tuto chvíli alespoň jednu dobrou věc a to, že je velká šance, že dojde k oficiálnímu oznámení Zaklínače 2, na jehož vývoji se nyní udájně budou podílet síly ze zrušeného RotWW.

AKTUALIZACE: Situace se o trochu vyostřila! CD Projekt RED nevydržel tlak a Michal Kicinski (Joint CEO) okomentoval zprávu na VG247.

Nejdříve si Michal postěžoval, že je škoda, že s WSG se nedá komunikovat jinak než přes média. Všechny platby prý byly vyhotoveny přesně podle „milníkového“ plánu a byly pouze opožděny kvůli zpožďování produkce, což bylo způsobeno tím, že WSG neustále nestíhalo deadlines (=“koncové termíny úkolů“). Toto bylo pro CD Projekt nepřijatelné. Takovýto vývoj by nebyl schopen vyprodukovat hru v plánovaný termín (tj. podzim 2009) a případný nový termín se každou chvíli měnil. Zároveň tato neustálá zpoždění ukázala technickou neschopnost WSG, což by také mohlo znamenat, že výsledný produkt nebude tak kvalitní, jak se očekává. Toto byly důvody pro ukončení spolupráce s WSG.

V současné době je vývoj hry pozastaven a tvůrci hledají různé jiné možnosti. Ve vývoji by rádi pokračovali, ale pouze v takovém případě, že bude zaručena vysoká kvalita výsledného produktu. Pokud taková situace nenastane, ve vývoji pokračovat nebudou.

AKTUALIZACE 2: Insider z GOG.com s nickem Mikee zmiňuje na fóru, že finanční situace není vůbec tak hrozná, jak se líčí. CD Projekt RED bude opravdu propouštět, ale odhadem sníží své stavy z 80+ lidí na asi 65. Klíčoví lidé ale stále zůstavají. Projekt GOG.com prý není naštěstí vůbec ohrožen. (za tip thx mardukovi)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *